Pain is temporary - glory is forever!

Dagen efter vårt äventyr känns kroppen helt okej förutom ena knät som är lika stelt som på en 85-åring och självklart lite ömmande muskler, men bara lite. I övrigt klarade jag mig helt utan skavanker - enda var en liten blåsa på en lilltå och lite brännmärke efter min ipod-hållare på armen (körde Trance 2000-skivan 4 varv tror jag...). Sjukt oväntat att jag som får skav av allt klarade mig så bra. För visst tog vi oss igenom. De första 25km gick hur lätt som helst. Och det var så härligt när Lars Bo och A-M och P stod och hejade på. Konstigt vad extra energi man kan få. Men mellan sisådär 28-35km var jag rätt säker på att de hade flyttat fram varje kilometerskylt några hundra meter. Då var det lite trögt. Först när det var 3 km kvar till mål kände jag att jag hade krafter kvar och kunde t.om spurta de sista metrarna och känna mig riktigt fräsch när jag kom i mål på tiden 4.12.35.

Marc, den galningen hade ont i fötterna vid 14km och genomled sen hela loppet med Danmarks förmodligen största blåsor. Hans envishet är nog det sjukaste jag sett. Där ligger jag verkligen i lä. Så vi sprang tillsammans (och gick en liten bit) hela loppet och det känns så skönt att klarat det. Nu vet jag att jag kan fastän jag inte är så förtjust i att springa. Och Marc bevisade att det går att springa ett maraton otränad. Å andra sidan kan han nästan inte gå idag den stackarn.

Efter noga övervägande kan jag också säga att det är värre att springa maraton än åka vasaloppet. Kroppen tar mer stryk och man får inte vila en sekund. Men, som min käre Marc säger: Smärta är svaghet som lämnar kroppen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis!

2008-05-19 @ 16:36:11
Postat av: SysterYster

I knew it!! Och Marc har helt rätt inställning till livet och dess påfrestningar. Nu ska jag nog ut och släppa ut lite svaghet i Gamlis.
När kommer du hem?

Kram

2008-05-19 @ 17:11:51
Postat av: Helene

Faan vad grym du är!!!
Inte för att jag var ett dugg orolig, du klarar det mesta du tar dig för!!!

Hoppas vi ses snart! Kommer du hem nåt i sommar eller?

Kramar Helene

Postat av: Emma

Tackar så mkt.

Fia>> Precis kommit hem =) Men ska iväg igen på torsdag. M ska röva bort mig till okänt plats.

2008-05-19 @ 20:43:36
URL: http://missgee.blogg.se
Postat av: SysterYster

Oki. Snabba ryck. Kul med överraskningar.

Hört något på Larsas nyaste? Verkar lovande men kanske inte så nyskapande eller överraskande.

Kram

2008-05-19 @ 21:30:10
Postat av: Malin

Oerhört imponerande vännen!! Jag är grymt stolt över Högsäters stolthet Emma!! ;) Galet att springa 4.2 mil, undrar om jag nånsin kommer göra det, kanske ett mål att ha!? Riktigt bra jobbat och det känns ju nästan lite oförskämt att inte känna sig sämre än du gör... Det finns inga hinder för dig längre!! Ditt nästa mål kanske vore en tur till Örebro, den känns lite utmanande... ;) Kram

2008-05-19 @ 21:39:01
Postat av: Tess

Heeeeja Emma!! Du är grymmast!

Tack för ditt gulliga mess på min blogg.

Okej jag har kommit fram till en sak, vi måste träffas snart du och jag. Vi har så mycket att snacka om och nu är vi så nära varandra! Hur set din sommarkalender ut?

Det visar sig nog att världen är mindre än vad jag trott.. Min kompis Anna Hjelm (gammal kollektivpolare) skrev till mig och frågade om Ems-Pems eventuellt känner hennes kompis Lisas kompis Rebecka, som nyligen var utklädd till Jack Sparrow.
Är det kanske så??

Kramar från andra sidan sundet

2008-05-20 @ 13:50:09
URL: http://www.prettytess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback