Igår fixade jag en massa pengar till Röda korset

104197-132
Jag skänkte inte pengarna personligen, men jag frågade sjukt många kunder igår och det är väldigt få som säger nej. Vi var inte bara nöjda med försäljningen igår (vi slog budget med en herrans massa 1000), vi skrapade ihop en massa pengar till Röda korset också. Den som kom på kampanjen Runda upp måste kunna luta sig tillbaka och känna sig nöjd.

Samtidigt kan jag förstå att det känns lite som en tiggarmentalitet som inte känns helt bra för butiken. Förra året hade butiken som policy att inte fråga kunderna utan bara runda upp om någon bad om att få göra det. I år ska vi försöka fråga kunderna och ibland känns det som om vi spelar på människors dåliga samvete. Och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill vara den personen. Så jag är lite kluven kring frågan. Fast bara extremt lite kluven eftersom jag ser så otroligt många fler runda upp när vi frågar och tycker därför i det stora hela att det är kanon. Som en man som kom fram till kassan med en 10-krona och sa "Ni glömde fråga mig om jag ville runda upp och jag glömde det när jag stod där i kassan". Det gillar jag. Eller folk som rundar upp 168 kr. Eller de som tycker det känns fjantigt att runda upp en krona fastän det kanske är 5000 kunder som gör det på en dag. Allt är plus.
Glöm inte runda upp!

Kommentarer
Postat av: Sara

Har varit i Sverige i 3 dagar nu och redan rundat upp 2ggr, störtgillar idén! När kommer du ned till mina trakter nästa gång, vi planerar att åka ned till CPH efter jul och kolla in rean, kanske kunde vi ta en snabb kopp. Ha en riktigt God Jul!! Många kramar!

2007-12-17 @ 19:18:54
Postat av: Emma

Sara>> Vad trevligt att du är här och kikar runt lite! Kommer ned till CPH över nyår men det blir bara en kortis. Hoppas på att kunna åka ned en sväng i mitten på januari men det är oklart. Men ska definitivt höra av mig. Vore himla trevligt att uppdatera sig! Å God jul till dig med! Kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback