Val

Tror knappast att någon missat att det är val på söndag.
Jag ska förtidsrösta eftersom jag ska jobba hela valdagen.
Men trots att det är tre dagar kvar, har jag inte bestämt mig.
Vilket block jag ska rösta på är för mig solklart.
Vilket parti jag ska rösta på är helt oklart.
Inget parti står för det jag tycker och tänker.
I veckan har tidningar skrivit artiklar om taktikröstning.
Och sedan debattartiklar mot omoralen i att taktikrösta.
Själv är jag fortfarande inte övertygad.
Tills dess en liten tanke från
en annan blogg
som jag lånar från ett litet kvällsmail.

I övrigt kan jag inte låta bli att sätta stora frågetecken
bakom Moderaternas tankar att de är "det enda arbetarpartiet".
Har väldigt svårt att bestämma mig för om de är felinformerade
eller bara väldigt kloka som använder sig av socialdemokraternas tanke
i rent vinstsyfte. Eller kanske som ren provokation.
Oavsett vad är det intressant.
Och oavsett vad är det kanske inte någon skräll att jag under dagens handledning
hamnade i personligheten "analytiskt" med ett lätt inslag av "drivenhet".

Kommentarer
Postat av: Johan

Eller så kände M att epitetet var ledigt eftersom Monas gelikar de senaste 15-20 åren snarare profilerat sig som "bidragspartiet"? ;)

2010-09-16 @ 22:15:54
Postat av: Emma

Johan>> Inte en chans. Att en del får bidrag sticker i mångas ögon men det finns faktiskt folk som behöver hjälp och bidrag också. Lätt för oss i bostadsrätter att glömma... :) Annars är valdebatten på tv helt bedrövlig. Hur tror de folk ska intressera sig för politik när det handlar om vuxna människor som bara gapar i munnen på varandra? F.ö kan jag säga att jackan var sjukt snygg och hade jag varit lite rikare hade jag köpt den på stört. Men jag är blott en arbetare som dock inte tillhör det enda arbetarpartiet... =)

2010-09-16 @ 22:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback