Grått

Det är vansinnigt grått utanför mitt fönster.
Det enda som lyser upp när man tittar ut
är en skrikig grön cykel som någon parkerat utanför min balkong.
Och ja, den är olåst och det är säkert någon av
de trötta alkisarna som befinner sig i hoodsen som "lånat den" lite.
Själv har jag sovit i 11 timmar
och har någon form av liggvärk tror jag.
Tänker låta ett spinningpass råda bot på det.
Och lunch med en god vän.
F.ö är det i mitten av månaden och jag är pank.
Har varit en tung vecka av någon anledning.
Sjukt mycket på jobbet
och vet att jag kommer få sjuk ångest av att sluta.
Men vet också att det nygamla kommer bli bra.
Många skratt lär ligga och vänta på mig.
Men jag kommer helt klart sakna mina grabbar.
Helgens stora projekt: täta fönsterlisterna.
Tur jag inte har någon termometer så jag vet hur kallt det är här.
Men nu, poppa hög musik och svepa runt i badkappan
med mina duntofflor och invänta resten av dagen tillsammans med en smoothie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback