Fel, fel, fel

Och då menar jag inte bara att det kommit en massa snö
och med den alltför mycket äckligt slaskande
som gör att jag förbannar varje November
och tenderar att varje november glömma hur det var året innan.
Förutom förra året då jag befann mig på annan ort
och vad jag minns var det inte ett enda snöslask.
Men försvarsmekanismen fungerar väl även från Genève.

Nej, det jag reagerade på som fel var damen Ribbing
som är Sveriges ordning och reda när det gäller vett och etikett.
Hur är det möjligt att hon svarar att en tjej som själv önskar
ha med sina manliga vänner på en möhippa har helt fel
och hellre ska sitta besviken för att det bara är tjejer
eftersom det bryter mot alla etikettregler som finns,
när hon sen säger att man får ta fram adventsljusstakar och andra julsaker
när man vill och att det bara handlar om vad var och en känner för.
Jag är beredd att säga att jag tycker hon har fel. Fel fel fel.
Det borde väl snarare vara tvärtom isf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback