Faskinerande

som jag tror kanske Pippi sa. Eller vem det nu var.
Och vad jag anser är fascinerande är skrået läkare.
Varför är det alltid så att de måste vara sena?
En inbokad läkartid är aldrig en inbokad tid.
Det är en inbokad eftermiddag.
Idag var hon bara 20 minuter sen.
För att ropa mitt namn och inse att hon glömt en annan kille.
Och säger sedan lite kort till mig
"Jag skulle bara skriva några papper till honom. Men du har väl bråttom förstås."
Som om det var mitt fel att jag skulle vara stressad - för att hon var sen.
Men som den vänliga samhällsmedborgare jag är,
lät jag den stackars killen gå före.
Han hade ändå varit där före mig också
och hade jag väntat 20 minuter kunde jag väl vänta 10 till.
Efter 5 minuters prat och vad som kändes som totala gissningar
var jag en penicillinkur rikare
men tyvärr inte en läkarfascination fattigare.

Kommentarer
Postat av: J.

Hvorfor er Åge syk?

2010-04-01 @ 00:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback