Bekant?

Hade action utanför mitt fönster en natt.
Vaknade av att hundar skällde vansinnigt mycket
och att mitt rum blinkade blåljus.
Tittade lite försynt på den hetsiga polisjakt
som pågick utanför mitt köksfönster.
Tänkte i mitt stilla sinne att jag kanske faktiskt
känner igen någon av poliserna som springer förbi,
eftersom det är min kompis distrikt
och hans vänner är också bekanta för mig numera.
Insåg sedan att de alla har kontorstjänst i nuläget
och knappast befinner sig på rycket.
Nej, istället är det ju faktiskt så att det är mer troligt
att jag känner igen personen de jagade.
Detta förtäljer dock ej historien eftersom jag kom till insikt
att det var totalt irrelevant för mig
och min nattsömn var viktigare.
Action får jag nog av på jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback