Det går inge bra just nu

Gårdagen var ingen bra dag.
Skulle löpa men mådde dåligt.
Skulle träffa kompis och ta en öl efteråt men mådde dåligt.
Glömde mitt paraply på tåget och blev dyblöt på väg hem.
Någon form av ögoninfektion
och en äcklig salva som är omööjlig att få in i ögat
(dansken hade dött om han hade varit tvungen)
Inställda möten på jobbet.
Och så fortsatte det i morse
då jag fick lösa biljett på tåget trots mitt pendlarkort räcker i tre veckor till
- eftersom det inte registrerats.
Hur kan SJ vara så dumma att alla deras apparater för pendlarkort
talar om hur länge kortet räcker (på perronger, på kontoret, i butiken)
- förutom den maskin kontrollanten på tåget går runt med?
Blev så irriterad att jag gick raka vägen till SJ-butiken i Uppsala
och fick mina pengar för den lösta biljetten tillbaka på en gång
eftersom de kunde se att mitt kort räcker till 18 augusti. Ork!
Men sedan har dagen faktiskt rullat på.
Och ett besök av tre dök upp på jobbet.
Imorgon väntar bröllop med kalas på slottet.
Det kommer bli en fin helg iaf.
Wunderbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback