Hur gör man när man har tråkigt?

Tror inte riktigt jag har tänkt på det här de senaste 10-15 åren.
Har alltid haft fullt upp med träning, plugg och vänner.
Men ikväll har jag haft riktigt tråkigt.
Kanske är det också för att jag haft det alldeles för bra under helgen
med vänbesök och fikor och familjemys i Uppsala
och en väldigt trevlig fest igår
och fika med vänner även idag.

Man behöver ha tråkigt för att uppskatta det roliga sägs det ju.
Och jag har ju haft roligt hela helgen så det är väl inte mer än rätt
att det jämnar ut sig lite såhär på söndagskvällen.

Men imorgon börjar en ny fullspäckad vecka
med jobb och mer jobb,
fikor med vänner jag inte sett på väldigt länge
och kollegor från Schweiz-tiden som inte var så längesen jag såg.
Och dags att köra igång hårt igen med träning,
titta på handbolls-EM,
träffa familjen,
gå på ytterligare en födelsedagsfest
och så kanske en bio på söndagkväll.
Det vill till att hinna med och ha tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback