Lovligt trött

inte bara på snön som aldrig verkar sluta komma ned
utan främst på lägenheten jag för tillfället bor i.
Jag är så sjukligt trött på att få dörrhandtaget i handen
varje gång jag ska stänga ytterdörren.
Trött på att allt är smutsigt och trasigt
eller att de rena tallrikarna står i sjöar av vatten i skåpet
för att de inte orkar torka dem med handduken som hänger framme
och vägrar ha ett diskställ för det inte är snyggt nog.
Jag är trött på att snubbla över dammsugaren på morgonen,
som står strategiskt mitt på golvet i hallen.
Jag är så trött på att det inte går att komma in genom dörren
för det står skor och väskor och kläder slängda överallt.
Både barns och vuxnas.
Jag är så trött på att de pratar om konstiga grannar
men iaf inte har vett nog att låsa ytterdörren när de går och lägger sig.
Jag är trött på att herrn i huset beter sig som om han är yngre
än hennes 8-årige son.
Trött, trött, trött.

Kommentarer
Postat av: Andreas J

Låter som det är dags att flytta?

Annars tar det väl knäcken på dig. Håll ut Emma pemma. Det kommer en dag för dig också när du får njuta av att ha en egen lägenhet...Stor kram

2010-02-18 @ 11:49:58
Postat av: J.

1 april, säger jag dig!



Carin har lovat att vi inte ska sno din mat! Du kan till och med få egen kyl!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback