Det passar sig inte riktigt

att behöva vänta på tågen varje dag.
Och det passar inte riktigt att känna sig helt hängig
dagarna före jul med en massa att pyssla med.
Skulle städa, diska, tvätta, göra julgodis och packa in paket
istället känner jag mig febrig och ligger i soffan,
tittar på julkalendern och undrar hur jag ska samla krafter
att på en timma fixa allt det där.
Det får lov att bli en omöjlighet.
Det är ingen jul som hänger på det där.
Allt löser sig ändå.
Så länge tåget går imorgon så jag kommer till jobb
och resten löser sig.
Ibland är det tur att det inte är jag som håller i julen
och förmodligen inte kommer att göra på en herrans massa år
om ens någonsin.

Kommentarer
Postat av: J.

Krya på sig, bästaste Emmapema!

2010-12-22 @ 22:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback