Simhall!

Är fascinerad över åtminstone en av simhallarna i stan.
Dels är den nästan alltid överfull
och jag blir alltid småirriterad där jag simmar
och mest försöker undvika att bli sparkad på.
Men sedan får man sig ett gott skratt när det är dags
att gå in och duscha av sig.
Åtminstone på damavdelningen finns det två skyltar
på dörrarna in till duschrummet.
Den ena bilden som visar hur det går till
visar en kvinna i baddräkt.
Bilden som visar hur det inte får gå till
visar en kvinna utan baddräkt.
Ja, skämmas på sig för att man vill bli ren efter kloret!

F.ö börjar jag bli van över att Schweiz alltid ska föreslå en gyllene medelväg.
Därför är jag inte ett dugg förvånad över att simbanorna är 33 meter långa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback