Arglappar

Igår hade jag behövt en gammal present
Boken med arglappar är ganska kul.
Om det bara vore så att det var för att
roa mig som jag ville läsa den igen.
Men nej, igår hade jag nog snarare
behövt den som uppslag på vad som kan skrivas
på arglappar till grannar och andra.
När jag försökte hämta upp min resväska
från vårt källarförråd igår,
fick jag se den glada nyheten
att någon annan har behagat att sätta fast
ytterligare ett lås på vår dörr.
Trodde först jag tagit fel dörr,
men såg mellan springorna i dörren
min fina resväska stå och håna mig.
Det är inte lika lätt att skriva arglappar
på andra språk än sitt egna.
Istället blev det ett ganska hövligt meddelande
med visst underliggande hot om att ta bort låset idag.
Igår kväll klistrade jag således upp två lappar på ytterdörren
- en på engelska och en på franska.
Med tanke på vilken mupp som satt dit låset,
är det dock oklart om de förstår något språk.
Siffror på dörrar verkar åtminstone svåra att tyda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback