Fredag den 13:e

Självfallet tycker jag allt tjat om att fredag den 13:e
skulle vara otursdagen framför andra är löjligt. LÖJLIGT!
Speciellt som det mesta hos mig gick galet igår.
Kanske otursdagen ska bytas ut mot torsdag den 12:e
eftersom folk då är invaggade i falsk säkerhet
om att all otur ska drabba dem dagen därpå
och inte vidtar den vanliga (??) försiktigheten.
Förutom att det regnade hela dagen igår,
hann jag både få falska förhoppningar om jobb
som sedan slogs sönder i spillror av en slägga,
precis som min blåa fina kopp som dessutom
innehöll en massa nyponsoppa.
Fast där behövdes inte någon slägga,
det krävde en pyttegnutta klantighet
och en alldeles för stor portion otur.
Nyponsoppan är importerad från Sverige och
därför extra dyrbar och värdefull.
Därav mina mindre fina ord i köket igår kväll,
denna nya otursdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback