Left is right and right is wrong

Haft en bra dag på jobb igen,
även om vi sitter 10 personer
i ett litet kontorslandskap
och det är över 30 grader på kontoret.

Tiden flyger iväg på om dagarna
och när jag kom hem var det mat
och kära uppsatsen som gäller.
Har inte så mycket kvar på uppsatsen
och den ska in på måndag.
Har aldrig varit ute i så god tid.

Lunchen var trevlig
och residenset så fint.
Blev avis på det lilla fotbollsmålet
i trädgården.
Och fick en Genève-flashback
från en ministermiddag då 
jag var nöjd att jag åtminstone hade sett
Pretty woman och lärt mig att
man tar besticken utifrån och in.
Men brödet var klurigt
och damen bredvid mig tipsade mig ramsan
"Left is right and right is wrong".
Sådana kunskaper ska inte underskattas
från en fröken från landet.

Fröken från landet drar också på sig
skjorta och finbyxor och går till jobbet.
Men till skillnad från de felst
promenerar hon i sina joggingskor till och från jobb 
och låter de fina skorna stå kvar under skrivbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback