Första dagen på jobbet

Första dagen på jobbet är avklarad.
Det var ett kärt återseende på flera håll.
På ett vis känns det som om jag aldrig varit borta
På ett annat vis känns jag som en rookie igen.
Fast inte på riktigt.

Idag har jag hunnit med att sitta på flera interna möten,
fått arbetsuppgifter
och hämtat min FN-badge (som gör att jag kan traska in och ut på FN).
Vi har ätit lunch på palais Wilson (som är en del av MR-kontoret)
och jag har lyckats att nästan gå vilse på vägen hem.
Frågade en man på gatan efter en gata nära oss
och han gick till sin bil och hämtade en karta.
Trodde han - han rotade igenom en hel väska med kartor
över Zürich, Österrike och en massa annat,
tills han insåg att han hade Genève-kartan i bildörren
och jag insåg att jag var väldigt nära hemma.

För övrigt är det lunch på residenset för oss nya imorgon.
Ska bli kul att se hur det ser ut (ambassadörens bostad)
eftersom jag inte var där förra gången.
Annars är det bara att kasta sig in i jobb och mer jobb.
Känns fantastiskt kul att få jobba med MR igen!

Kommentarer
Postat av: SysterYster

Det låter nästan som om du har hittat hem igen. Skönt att du trivs so far.BLir sugen på att komma ner och hälsa på.



kram!

2009-05-19 @ 07:23:43
Postat av: Boris

Försök inte dyka ner i poolen och undvik att slå huvudet i matsalens ljuskrona....

2009-05-19 @ 12:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback