För vi har tagit studenten

Igår var jag i Uppsala för att försvara min uppsats.
Under lunchen skrålade småfulla studenter
att "Fy f-n vad vi är bra för vi har tagit studenten".
Kunde inte låta bli att tänka att de har så lång väg att gå.
Och samtidigt känna det som om det faktiskt är jag
som tar studenten igen.

Efter en lång och ifrågasättande opponering
av min lilla uppsats är jag nu godkänd
och kan strax ta ut min examen!
Ett par år för sent, men det spelar ingen roll.
Känns som en tyngd lyfts från mina axlar
och istället fördelat sig i kropp och huvud.
Förmodligen från gårdagens champagne.


Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis Gumman! Skönt att kunna släppa det nu och fokusera på nästa steg. Kanske ska ta tag i det själv också och beställa min egen...



Kramar// Helena

2009-05-30 @ 12:12:37
Postat av: Malin

Stort Grattis vännen!! Bra jobbat!! Måste vara jätteskönt att den äntligen är klar efter allt slit. Ta hand om dig och njut nu av den sköna känslan av att vara klar. Kram

2009-05-31 @ 16:17:12
Postat av: Sara

Åh stort GRATTIS till dig!



På tal om studenten så kom jag och tänka på studentfirandet på Smögen året innan vi tog studenten. Din föräldrar kom och hämtade oss och precis när vi skulle köra så kom en kille fram och undrade om ngn kunde hjälpa dem att köra hem deras föräldrars bil till U-a. Tror det var din pappa som körde deras bil, minns att det inkl en kräkpaus i höjd med Källdal utanför U-a, sicka grabbar...

Det var tider det... Nu har man både studieskulder och boendelån. KRAM!!!

2009-05-31 @ 20:14:17
Postat av: J.

Grattis! Bra jobbat! Och du, det verkar vara en trend det här med att plocka ut examen ett par år för sent. Vi är fler som kör på det spåret! ;)

Postat av: Andreas J

Jag kan bara säga en sak. Grattis. Snart kanske mitt lilla studieliv börjar när ditt har tagit slut. Känns märkligt. Ha det bäst där nere i Uppsala....nä va sa jag...jag menar Geneve

Sköt om dig. kram

2009-06-02 @ 01:26:03
Postat av: Emma

Tack kära vänner!

Känns kanon även om jag nu efter en lång arbetsdag sitter och läser två uppsatser för att kommentera då jag inte hann vara med på fler än tre seminarium. Men vad gör det en dag som denna? =)

Kram på er!

2009-06-02 @ 21:06:45
URL: http://missgee.blogg.se/
Postat av: Emma igen

Sara>> Det där hade jag helt glömt bort. Oj vilka snälla föräldrar jag har! Fast det visste jag ju redan.

2009-06-02 @ 21:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback