Romeo et Juliet

Efter snart 12 timmar på jobbet
är jag på väg hem
och kan inte låta bli att undra
om gårdagens föreställning kommer återupprepas:
Fick se Romeo och Julia live
(- iofs på franska, men ändå)
utanför mitt fönster igår kväll.
Min granne som tydligen bor tvärsöver gatan
lät sin pojkvän (?) stå nedanför fönstret
och prata och försöka övertala henne om att de 
faktiskt ska vara tillsammans i minst en timme.
Med tanke på jobbördan och mitt svikande intresse
får jag väl insupa den lilla kultur jag kan få.
 

Kommentarer
Postat av: Romeo

Det lyder jo næsten som os.... Savner du det ikke?

2009-06-17 @ 14:00:45
Postat av: Juliet

Om du menar att du brukar stå utanför fönstret och tigga och be om att få komma in, så visst stämmer det =)

2009-06-17 @ 14:59:59
Postat av: Romeo

Præcis!

2009-06-17 @ 15:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback