Matt Zbyszewski

Hade inte hört talas om karln innan dagens beachvolley här i Genève.
Nu är han min nya beachvolleyidol.
Helt oväsentligt att jag inte haft någon sådan tidigare.
Googlade lite och det verkar som om han planerar att spela i London 2012,
han och någon bisittare som heter Binstock.
För den nyfikne kan också sägas att Matt
egentligen heter Maciej.
Lustigt vad en söndag plötsligt kan bjuda på.
Det blev sol, sol och mera sol.
Och lite beachvolley och lite glass och jordgubbar.

För övrigt är det fascinerande hur sexistisk sport beachvolley är;
tjejerna måste ha minimala bikinitrosor och magvisarlinnen.
Killarna får köra shorts och linne.
Enda anledningen till denna kassa jämlikhet
måste ju vara att speedos är guds straff till folket.
Själv kan jag tänka mig att kompromissa fram lite jämlikhet
och låta grabbarna spela i bar överkropp eller nåt.


Självfallet är det han med alla skydd på sig. Vi ständigt skadade måste hålla ihop.


Utsikten var det ingen fel på. Och då menar jag faktiskt inte grabbarna på banan
utan sjön och bergen. De hade nämligen placerat planen mitt på strandpromenaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback