IQ badboll?

Ibland blir jag trött på människor.
Det tenderar allt oftare att inträffa under rusningstrafiken.
Då verkar inget hyfs eller hänsyn gälla.
Att svenskarna skulle leva efter Jante-lagen
är bara ren och skär lögn.

Idag blev jag trött på folk innan rusningstrafiken.
Utanför universitetsbiblioteket har de flyttat askkopparna
10 meter bort
för att slippa få in all rök inomhus.
Och t.om satt upp skyltar om detta.
Ändå står säkert 15 tjejer i sina CG-jackor
precis utanför dörren och röker
och fimpar på marken.
10 meter bort där askkoppen finns
står en ensam gammal man och röker.
Han luktade säkert illa.
Eller hade bara fler IQ än badboll.
Bara det gör faktiskt att han borde stå där själv
och skämmas!

Kommentarer
Postat av: Helena

skönt att det inte bara är jag som irriterar mig på andra...har andra människor förändrats till det sämre eller har jag själv bara blivit mer bitter?



Kram på dig!

2009-02-13 @ 09:11:44
Postat av: Bullmamman

Recept på bröd:



2 dl havregryn

5 dl mjöl

0,5 dl krossade linfrö

0,5 dl hela linfrö

1,5 dl valnötter

2 tsk bikarbonat

1 tsk salt

4 dl naturell yoghurt

0,5 dl flytande honung

0,5 dl lingonsylt



Sätt ugnen på 200 grader.

Smöra en brödform.

Dela/hacka nötterna i större bitar.

Rör ihop alla torra ingredienser i en bunke.

Rör ner yoghurt, honung och lingonsylt tillsammans med de torra ingredienserna.

Häll ner allt i den smorda brödformen.

Grädda i 1 timma långt ned i ugnen.

Låt svalna innan du hugger in.

Postat av: bullmamman igen

Oj vad konstigt det blev, lite fetstil här och var av mitt försök att punkta upp det.. Där ser man.

2009-02-15 @ 19:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback