Sommar, sommar, sommar

Jag hör tonerna från melodin till radioprogrammet Sommar
varje morgon och varje kväll - på väg till och från jobbet.
Läckberg, Bergkvist, Roberto, Alling, Schulman, Sahlin,
namnen är många och berättelserna likaså.
Och medan jag stegar till jobbet tillsammans med sommarpratarna,
drömmer jag mig bort till den där framtiden
där jag istället för transporterar mig till jobb,
sitter i fina gamla trädgårdsmöbler i vitt trä
i en syrenberså och äter jordgubbstårta,
dricker iskall hemmagjord flädersaft
och lyssnar på en riktig, liten fin radio.
En annan sommar...

Nu är det bara 33 grader varmt utanför
och här inne vågar jag inte ens gissa på gradantal.
Sömnvänligt är det inte.
Inte om nätterna iaf.

Kommentarer
Postat av: Helena

Njut så länge du kan av värmen! här är det kallt i luften nu...brr



kram på dig!

2009-08-19 @ 13:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback