Höstlängtan

I år har det varit en lång sommar för min del.
Hade helt glömt hur det kändes
att gå barfota och barbent i flera månader i rad.
Och jag kan inte minnas att jag haft möjlighet
att ligga på stranden varje helg hela sommaren,
inte sedan jag hade sommarlov och gick på mellanstadiet.
Och jag skulle ljuga om jag sa att jag kände mig mätt.
Däremot ser jag lite framemot den underbara årstiden hösten.
Jag ser framemot varm choklad,
levande ljus och friska höstpromenader.
Fast här är det 30 augusti, klockan är 18.15
och där är dryga 26 grader ute.
Jag klagar inte, utan konstaterar bara
att hösten troligen inte är här på ett tag.

Kommentarer
Postat av: SysterYster

Du har det allt rätt bra du. Njut av sommaren så länge det bara går. Tids nog får du krypa upp i soffan och mysa med varm choklad och allt vad det nu var. Här börjar hösten komma krypandes vilket känns trevligt så länge vädret fortsätter att vara bra. Efter dagens promenad blir det äpplepaj för att göra mysfaktorn lite högre.



kram!

2009-08-30 @ 19:29:29
Postat av: Andreas J

Ja vad säger man. Dagens i-landsproblem...hehehe

2009-08-31 @ 14:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback