Tänk om...

... jag hade haft något vettigt att berätta.
Som vad jag åt till frukost
Eller vad jag hade på mig idag
Eller vilka hårprodukter jag använder
Eller vad jag ska inhandla härnäst
Eller hur många timmar jag har tränat
Eller hur lite jag åt ikväll
Eller hjälpa stackars förvirrade flickor med goda råd.
Då hade jag tjänat pengar på att skriva om onödigheter.

Istället har jag aldrig tid att skriva om viktiga saker
Som Durbankonferensen i Genève
Eller finanskrisen och framtidsutsikter
Om kassa statsskick
Och länka till Bildts blogg
Trots att politiker tenderar att spendera
mer tid på sin blogg än vad det ger tillbaka.

Nej, min tid går mest åt på jobbet
Där man kan få höra kommentarer om
att mitt schampo luktar gott,
Att jag hade kunnat vara fotomodell om jag var mycket längre,
Att jag är snygg i mina träningskläder.
På mitt jobb kan man också få reda på 
Hur dum man är
Hur dålig man är på sitt jobb
Hur lite man förstår 
Och andra livsnödvändigheter. 
Själv är jag mest glad att jag inte förstår så mycket.
Tänk om det ändå var fler som förstod det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback