Dagliga rutiner

Det sägs ju vara bra med fasta rutiner,
att kroppen ska må bra av det.
Jag ställer mig klart frågande till detta:

Grannarnas barn har utbrott ungefär 3978 gånger om dagen.
Med start 05.30
Och så fortlöper det till ca 8.30 när de kanske går till dagis.
Sedan återkommer de när barnet kommit tillbaka från dagis
Lite dålig koll på tiden, men kanske runt 15
och så kommer utbrotten med jämna mellanrum
tll ca 19 då jag tror ungen går i säng.

Jag skulle bli klart mycket nöjdare om jag slapp
vakna till denna ofrivilliga väckarklocka
samt om barnets föräldrar kanske en eller annan gång
faktiskt sa till ungen att det inte är okej att bete sig sådär
för annars kanske den elaka grannen kommer
och skriker tillbaka.

I morse efter utbrott 1463 övervägde jag nämligen att
gallskrika tillbaka.
Men det ligger inte riktigt för mig klockan 7 på morgonen.
Tunna väggar har gjort mig till ofrivillig småbarnsförälder.
Det ingår inte i mina dagliga rutiner!


Kommentarer
Postat av: Helene

=)

Antingen var de bortresta när vi var där, eller så har jag blivit immun mot barnskrik, hahaha!!!!



Önskar jag kunde säga att våra barn var jävliga, för att få lite hämnd alltså, men de skötte sig faktiskt utmärkt!! Kanske beror det på att de känner sin mors morgonhumör, börjar man dagen med skrik i det här huset, då får man f-n sova i garaget....



Hoppas att ni mår bra, träningsvärk till trots =) Vet ungefär hur det känns, ha träningsvärk i nya muskler varje dag... Ena dagen i simmusklerna, nästa i wolleybollmusklerna, sen i gymnastikmusklerna.... Bra benämning på muskler, undrar om de håller på anatomitentan, haha!!



HA en superbra helg, det ska vi!!! Vädret är fantastiskt, det kommer vänner från Göteborg, lite grill, lite vin, det kommer bli nice!!!



KRAM Helene

2009-04-25 @ 08:40:36
Postat av: Anonym

Ja men det gör dig bara gött att få komma upp i tid. Sätt bara på låten what a lovely day to wake up in the morning med Doris. Den gör livet lite enklare

2009-04-25 @ 17:04:52
Postat av: Karin

Hej! Vad ska du göra ikväll?:)

Postat av: Dansken

och det är bara grannens barn ... Dessutom har du själv en jätte babis i lägenheten, som också ska skickas på dagis varje dag ....

2009-04-27 @ 10:52:47
Postat av: Robin Posten

Gud va jobbigt du har det stackare...

2009-04-27 @ 21:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback