Sterling

Om jag i somras hade lyssnat på mitt egna lilla råd att aldrig mer åka med Sterling hade denna dag kunnat fortlöpa precis som övriga dagar i mitt liv. Men så smart var jag inte. Så när jag satt och åt frukost i morse fick jag se att Sterling gått i konkurs och att man inte får några pengar tillbaka. Underbart då att jag hade två resor bokade, den senaste bokade jag i måndags kväll och pratade t.om med en Sterling-kvinna i telefonen. Fast hon visste uppenbarligen inte mer än jag om den kommande konkursen. Men surt kändes det. Dagen har, förutom i skolan då, spenderats med att jaga biljetter till helgens resa till Köpenhamn som varit bokad sen ett tag. Många telefonköer och timmars surfande fick jag iaf tag på ett par till ett pris som ändå fick vara okej för nu. Så nu kan min syster-yster och hennes man komma och möta upp mig å karln i Köpenhamn på fredag iaf. Tröttsamt var det. Och dyrt. Och ja, jag vet att man kanske kan få tillbaka sina pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback