Förklaring

Ibland får jag höra att jag är lite bitter och cynisk.
Jag tycker oftast att jag är realistisk.
För det finns ganska många konstiga människor i världen.
Som personen som delar ut DN på mornarna.
Jag får DN i snitt 6 dagar i veckan fastän jag betalar för 7.
Eller när vi har förråd som vi delar med två andra personer
och jag upptäcker att personen som jag delade med
uppenbarligen flyttat utan att säga något
och bara tagit av låset till förrådet och dragit.
Som tur var har vår hyresrättsförening fått för sig att röja
Så alla måste sätta namn på förråd och cyklar.
Därav anledningen att jag hittade vårt förråd öppet
- fast mina väskor stod som tur var kvar.
Men ibland känner jag mig bara lite trött på omgivningen.
Vi har dessutom haft temadag "mäns våld mot kvinnor".
Så ja, idag känner jag det befogat att vara lite bitter och cynisk.
Det gör jag iofs de flesta andra dagar också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback