Engagemang

Ibland undrar jag vad det är som gör att jag engagerar mig i saker och ting. För det är inte alltid det som är eller borde vara det viktigaste för mig som jag engagerar mig i. Men ibland är det faktiskt det. Som att texten om skolan får det att framstå som om MR-studenternas arbete grundas i någon ekumenisk bas med ambition att ta tillvara både bredden och djupet i den kristna traditionen. Ibland får man engagera sig. Då är det skönt att det finns människor som både lyssnar och faktiskt agerar. Så... åter till uppsatsen.

Kommentarer
Postat av: J.

Jag måste säga att känns väldigt bra att du har kommit till din skola och rört om i grytan. Det verkar vara precis vad den behöver.

Tack för i lördags, förhästen. Fantastiskt trevligt! Som alltid.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback