Utmaningen antagen

Helene utmanade mig att tänka tillbaka på mitt liv så här kommer det för er som orkar.

För 5 år sedan...

... läste jag min första termin statskunskap i Uppsala, bodde i Svartbäcken tillsammans med Andreas, extrajobbade på Stadium och tyckte livet var ganska mycket frid och fröjd.


För 10 år sedan...

... gick jag alltså i 9:an och mitt liv bestod av fotboll och handboll, matcher och läger. Jag spelade forward i Rölanda och gjorde en herrans massa mål (skönt att varit som bäst vid 16 års ålder...) och spelade 9-metare i Höfers. Spelade fotboll och handboll i distriktslagen och det var väl där jag träffade Jocke som jag blev lite förtjust i (och som jag senare blev tillsammans med). I övrigt väntade jag bara på att 9:an skulle ta slut så jag skulle få slippa alla människor jag inte orkade med längre. Hängde bara med grabbarna. Fnissade med Mattias på tyskalektionerna och hade seriösa samtal med Arvid.

För 15 år sedan...

... var jag alltså sisådär 11 år (och nu börjar jag bli rädd över tanken på hur gammal jag blivit...) Som 11-åring fanns det inte mycket annat än fotboll och handboll på hjärnan och mars var väl precis i skiftet. Höfers cup brukade vara i mars/april och det var alltid roligt. Jag skrev i min dagbok nästan uteslutande om hur många mål jag gjort i senaste match och hur tråkigt det var att inte ha kvar sin bästis. Skrev också sjukt många brev till min kära brevis i Malmö som var en av de viktigaste personerna i mitt liv.

För 20 år sedan...

... gick jag på dagis och älskade det. Var frustrerad över att ha en mamma som inte jobbade heltid för jag ville helst bo på dagis. Bästa fröken var Louise. Och så hade vi Marita och Karina och sjöng en sång om dem när vi satt på toaletten. Var utklädd till en rultig liten påskkärring och målade påskbrev där hemma. Delade faktiskt också rum med min kära syster vad jag kan minnas. Men det var nog någonstans i den här svängen vi fick egna rum kanske.


Hoppas jag tänkte rätt nu, svårt att räkna bakåt i tiden...  Eftersom Helene utamanade mig efter att själv blivit utmanad, tänker jag nu utmana Malin B och Johan H!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback