Påskgåtan är löst

Hade så mycket påskkänslor där ett tag för några veckor sedan. Trodde det berodde på det milda vädret och de sopade vägarna. Har dock kommit fram till att det beror på att jag fick en Release me-period igen. Lyssnade på den flera gånger om dagen bara för att jag kände för det. Det gjorde jag förra påsken också. Plötsligt är jag tillbaka i underbara lägenheten på Rue Chandieu med fönstrena på vid gavel, solen strålande på en klarblå himmel och en bakande och stökande jag sjunger högt för mig själv. Och ironisk nog sjunger hon (och jag) om och om igen

                       I am the rain that's coming down on you
                      That you shielded yourself from with a roof
                      I am the fire burning desperately but you're controlling me
                      Release me

(jo, det är raderna i slutet av låten då hon går upp några toner...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback