Överlevare

Funderar på att lägga till ordet överlevare i mitt CV. För jag lyckas alltid på något vis. Sen behöver inte nödvändigtvis lyckas betyda att det går bra, snarare att det går. Satt igår kväll och funderade på om jag skulle orka sitta upp i natt och skriva ett ointressant PM. Så här går det uppenbarligen att lösa problem:

Struntade i att skriva något igår.
Vaknade 1.5 timma innan skolan
Skev ihop lite strunt
Skrev slutsatsen under första lektionens gång (bra ordning på mig...)
Hämtade info på 20-minutersrasten mellan lektionerna
Fixade till slutpillandet, utskriften och mailandet på den kvarten som var kvar mellan lektionen och inlämningen.

Jag är förmodligen en av Sveriges sämsta studenter. Men rätt högt i topp vad gäller effektiviteten skulle jag tro. Förutsatt att det blir godkänt. Men det räknar jag kallt med. Något ska jag väl ha lärt mig efter sjukt många år på universitet.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha det var verkligen effektivt!! Om än en aning opptimistiskt kanske. Imponerad av att du lyckades, hade nog jag aldrig gjort, jag hade nog valt nattarbetet. Och jag är helt säker på att det blir godkännt, finns det nåt annat för dig!? Själv är jag redan lite stressad över vår c-uppsats och det är 13 veckor kvar. Har en grymt krävande handledare som vill att vi ska ha delar klara redan nästa vecka, puh. Som om man inte hade tusen andra saker att göra på den kursen man har nu... Måste återigen säga att det var kul att ses i helgen, får hoppas det blir lite längre nästa gång bara. =) Kramar från ett vårigt Örebro

Postat av: Tina

Du är ju helt enkelt för rolig Emma :) Ska nog inte läsa längre om hur ditt skolarbete egentligen utför. Då det finns en viss risk att jag skulle anamma din talang för att göra saker i sista minuten, jag vet dock om att din effektivitet inte skulle vara lika lätt att härma...

2008-03-07 @ 15:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback