Obligatoriska tyckandet

Det är väl lika bra att bli av med det - det obligatoriska tyckandet efter melodifestivalen. Föga imponerande och jag fastnade inte direkt för vinnarlåten även om jag skulle klassificera den som en riktig schlagerdänga. Bengtzing (som var klart snyggast!) kommer säkerligen plåga 25+-uteställena i sommar. Kommer definitivt bli sommarens mest spelade låt på Flurran i Uppsala. Upp och hoppa-låten kändes väldigt mycket Markoolio och tilltalar förmodligen de som inte är gamla nog att rösta på melodifestivalen. Hade nog kunnat frukta att varje morgon skulle starta med den låten om jag haft barn. Balladerna i år var faktiskt fina och jag måste erkänna att jag gillade Sanna Nielsen för första gången i mitt liv. Kommer säkert sitta ett gäng dumpade tjejer och gråta till den låten under året.  Men textskrivaren borde få bakläxa på några av textraderna "I can´t even read the news today - it reminds me of yesterday". Snälla nån, kan det bli sämre flyt i en låt? Den enda låten jag kom ihåg när jag skulle gå och lägga mig var dock lilla fröken Diamonds låt.

Måste också passa på att ifrågasätta hur det är möjligt att det går att hajpa en komiker så mycket som Sveriges nya gullegris Björn har blivit under melodifestivalveckorna?

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag som hade tänkt att spela upp och hoppa i min I-pod på väg till jobbet om mornarna under våren eftersom jag har blivit notoriskt morgontrött sen min förkylning och inte orkat släpa mig upp i tid till att gå de 5 kilometerna till min arbetsplats utan istället tagit bilen och och trots att det bara tar sju minuter att köra till jobb, varit minst 10 minuter sen.
Förutom det tyckte jag att empty room hade varit väl värd att vinna och jag skulle till och med kunna tänka mig att skicka dit bidraget mot en förlust istället för den fettsugna plastmamman som nu ska representera vårt helylleland.

2008-03-17 @ 12:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback