Långfredag och förändringarnas tid

Jag minns när mataffären var stängd på långfredagen. Jag minns när vi inte fick smälla smällare på långfredagen. Idag har jag varit på ett överfullt pumppass, även teologer har suttit och pluggat i skolan, raketer som smäller utanför och mataffären är öppen till 22. Visst har saker och ting ändrats över åren.

Och min avundsjuka för skidåkarna i Val T har avtagit och bytts mot sympatier för sjukdom och snö. Det här med påsk är rätt underligt.

För två år sedan satt jag i min ensamhet med Sveriges största påskägg överfullt med godis som enda sällskap och skrev en uppsats. När herrn återkom till sin lägenhet efter familjebesök över påskledigheten var han helt chockad över att jag ätit upp nästan allt godis. Jag var mer förundrad över att jag nästan var klar med uppsatsen.

Förra året var jag i ett varmt och skönt Genève och hade besök av herrn. Väldigt lite påskris och ägg och mer godis, mat och fest..

I år är jag återigen själv och försöker åtminstone lägga ned lite själ i skolan. Men imorgon ska jag umgås med min kära familj och känna hur det känns att hänga med familjen på påsk. Det var ett tag sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback