skolavslutning

Jag som varit så avundsjuk på alla som läser program och tar examen - som får fina middagar med klassen och en massa tal och tjohej runt omkring (till skillnad från mig som kommer få ett papper på posten när jag väl är klar) ska idag gå på skolavslutning. Min skolavslutning. Och fastän jag inte tar examen känns det mysigt att få gå till skolan och säga hejdå till alla teologer (och en eller annan MR:are som faktiskt tänkt sig dyka upp), lyssna på när kära Banafshe håller tal innan hon flyttar, ta emot det där stipendiet som jag fick och krama om Monica (vår underbara studievägledare/fixare/sekreterare you name it). Så jag känner mig sådär skolavslutningsglad fastän jag inte tar examen och fastän det inte riktigt är min klass. Men det är min skola som säger hejdå för våren. Och för min del kanske för alltid. Och med tanke på hur mycket tid jag spenderat där för studier, kårarbete, festplanerande och representerande så känns det lite som examen även för mig.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag älskar att du blev en sån THS:are. Så otippat! Hoppas du får en fin avslutning med examensjordgubbar och hela faderullan. Jag åker hem till Mullan i helgen, men hoppas vi ses snart. KRAM!

2008-06-05 @ 12:35:33
Postat av: J.

Vilket stipendium? Varför berättar du inte såna grejer.

Tack förresten. Jag ska ha görgöj!

Postat av: Anonym

Hur gick det på jobbet idag??? Är nyfiken.. :)

2008-06-09 @ 22:04:49
Postat av: Malin

Underbara vän!!! Du är ju helt fantastiskt!!! Tusen tack för armband och örhängen, otroligt fina, trots fel färg ;). Du är ju bara för söt! =) Blev verkligen jätteglad!! Va roligt att du oxå fick lite avslutningskänsla efter alla år i plugget. Du har verkligen engagerat dig mycket!! Men en fråga, har du din examen nu så man ska gratulera dig eller?? Lite osäker... ;) Och har oxå samma fråga som de två över mig, alltså vad för stipendium har du fått och hur går det på jobbet, är jättenyfiken på vad du tycker om det!!?? Ta hand om dig nu och återigen, massa tack för den fina presenten!! Stora kramar från Malin

2008-06-10 @ 23:14:26
URL: http://missdalsland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback