Val

Det är val mest hela tiden. Politiska alltså. Och idag kan vi läsa i tidningen att Clinton är på frammarsch igen efter bakslaget i Iowa. Det är långt kvar till det amerikanska valet, ändå känns det högaktuellt. Kanske mest för att det känns som den största frågan är om Clinton eller Obama ska bli nästa president eftersom jag kallt har räknat ut republikanerna. Någon gång måste ändå tiden passera för att dödsstraffet och abortfrågan ska vara två så viktiga frågor i den amerikanska valkampanjen. Hej och välkommen till 2000-talet... Förresten har jag inte läst Obamas biografi som jag efterlyste i våras. Däremot halva Hillarys (våren 2005...) Jag har iaf ingen åsikt om vem av dem som vore bäst.

Valet i Kenya är också ett kapitel i sig. En av mina vänner är nere i Kenya för att göra en mfs till sin uppsats. Det är väl ingen underdrift att säga att det inte riktigt blev som hon tänkt sig... Hon verkar dock må bra och det ska bli spännande att höra om alla hemskheter när hon kommer hem till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback