Tillbakablickarnas tillfälle

Förra året gjorde jag en lista med årets... och tänkte det kunde vara roligt att göra om listan, eller åtminstone ett försök till det. För att det ska vara extra jobbigt så har jag sparat 2006 årets... i parantes. Håll till godo!

Årets händelse: Hela min Genève-vistelse tror jag
(Sverige - England nere i Köln. Skulle gärna göra det igen.)

Årets månad: April kanske. Då var livet ganska mycket frid och fröjd; hade fått ganska bra koll på jobbet, var i Rom första gången i mitt liv och var allmänt glad.
(Juli - jag hade min första betalda semester någonsin!)

Årets kille: Högst oklart. Skulle mycket väl kunna vara min Marco Parco. 
(Cannavaro. Snygg och bäst i världen. Kan man begära något mer? (Ledsen Lampard, men du bommade faktiskt straffen. Sånt tar tid att förlåta))

Årets ställe: Borde väl egentligen vara Genève. Fast jag vart förtjust i både Rom och Krakow.
(Stockholm. Det är något med staden jag bara älskar.)

Årets fiasko: Ett kraschat förhållande.
(Min icke-säsong i Danmarks IF. Skadad i näst sista träningsmatchen inför säsongen. Skönt att kunna säga att jag var med hela försäsongen iaf...)

Årets dummaste grej: Att jag varit allt för lat med träningen.
(Festandet uppe i Åre som helt spårade ur och jag fick namnet "Äckel-Emma" i vissa kretsar. Inget jag vill göra om inom den närmsta tiden.)

Årets fest: Jossans och mitt födelsedagskalas.
(Stor potential för kvällens fest - faktiskt.)

Årets bästa grej: Att jag åkte till Genève
(Att jag vågade förändra mitt liv, först med flytten till Sthlm och sedan att jag tackade ja till praktikplatsen i Genève och faktiskt ska åka om några veckor.)

Årets överdrift: Facebook. När Jason och Niels försökte övertala mig en vacker dag i april att gå med i facebook eftersom det var ett så bra sätt att hålla kontakten på, hade jag ingen aning om vilken genomslagskraft facebook skulle ha senare i Sverige. Jag är rätt less på den iaf.
(Svensk mediabevakning och hysteri kring Fuglesang)

Årets låt:
Tidvis med Winnerbäck.
(Night in Goodwill (Anna Ternheim) Så vacker, så vacker och oj så tragisk)

Årets slutsats: Att jobba på fina jobb måste inte innebära att du är smart.  
(Läkare är definitivt inte smartare än andra. (Insikten kom nere i Tyskland efter den jobbigaste killen i världen bara hängde med oss överallt.) )

Årets serie: Fortfarande Grey´s. Love it! 
(Grey´s Anatomy (jag som tidigare var en stark kritiker till alla sjukhusserier))

Årets spelning: Winnerbäck på hovet. Det var något magiskt över den spelningen.
(Anna Ternheim på Katalin (Robbie var faktiskt bättre sist spelning i Sthlm. Faktiskt))

Årets film: Har sett för få filmer i år känns det som.
(A lovesong for Bobby Long (bara gillade den filmen, vet inte riktigt varför))

Årets eloge: Till min familj som står ut med mig fastän jag är trött och grinig alltför ofta.
(Till Magnus som stått ut med mig under året)

Årets köp: Flygbiljetter trots klimatdiskussionerna. Genève var bra. Rom var bra. Krakow var bra och Köpenhamn är också väldigt bra.
(Förhoppningsvis min nya dator)

Årets kund: Dagen före julafton småpratade jag med en kund från Indien. Han kom sedan tillbaka och lämnade sitt kort till mig och tyckte jag skulle höra av mig om jag skulle åka till Indien någon gång.
(Killen som kom fram till mig när jag jobbade på Stadium, ställde sig och stirrade på mig och sa efter en stund: "Vilka fina örhängen du har". Underbart.)

Årets bästa beslut: Att jag släppte in Marc i mitt liv.
(Att jag slutade med det som fick mig må dåligt (jobba på posten och rehabträna inför en ickefotbollssäsong) och blev glad igen istället.)

Årets café: Har varit dålig på att fika ute i år också. Tribeca i Krakow hade grymma mackor. 
(Kaffe och Annat i Fredhäll. Är du i Sthlm är ett besök där faktiskt ett måste.)

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilken är din favorittidning?
http://junitjej.blogg.se/1199264860_bsta_tidningen.html

Postat av: Andreas J

Men nu Emma drar du ju med sommaren 2006. Vm var väl då?:)

2008-01-02 @ 21:32:20
Postat av: Emma

Andreas>> jag skrev ju att jag lät 2006 års lista stå kvar i parantes. Så jo, du har rätt att VM var 2006 =)

2008-01-03 @ 05:57:56
Postat av: Andreas J

Ja det gjorde du faktiskt. Du är förlåten:)
Kram

2008-01-03 @ 09:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback