Morgonstund har guld i mund och Mia Törnblom - seriously?!?

Det fina med att bo i hyreslägenhet är att det inte alltid är så lätt att få tvättid. Därför är jag uppe 7.45 på en söndag. Passar mig fint för nu kommer jag få något gjort innan träningen, lunchdejten med Johan och födelsedagskalaset i eftermiddag.

För övrigt var jag på en trevlig tillställning igår där jag hamnade ute i köket med en arbetscoach som sa till mig att hon skulle skicka mig en jobbsökarbibel och att hon looovade att jag skulle få jobb om jag följde råden i boken. Dessutom sa hon åt mig att läsa Mia Törnblom. Jobbsökarbibeln (mitt ord, inte hennes) ska jag läsa, men superhajpade Mia orkar jag bara inte med. Vad är det med alla kvinnor och Mias tjat om självkänsla egentligen? Samtidigt känner jag till kloka människor som förälskat sig i Mia. Men jag såg henne på TV för några månader sedan och höll på att kräkas av hennes förstående men pepande sätt och alla självklarheter hon satt och kastade ur sig. Jag skulle kunna ironisera mer över det, men överväger samtidigt att vara större än min trångsynthet och ge henne en chans.
104197-151

Kommentarer
Postat av: J.

Är det inte samma sak med Mia som med Dr. Phil? Hon vräker ur sig klyschiga självklarheter som bara folk som aldrig stannat upp för att tänka i två minuter inte känner till? Om man har så stora problem med sin självkänsla att man måste vända sig till en bok om självkänsla, ja då tror jag helt enkelt inte att boken räcker.

Postat av: Malin

Hej vännen! Håller med dig i dina ord angående Mia. Fick själv tipset att läsa hennes bok för den skulle va bra, lärorik och insiktsfull. Tror jag kom igenom halva, sen klarade jag inte mer och se henne på tv går bara inte, its too much. Instämmer dessutom med Mr Hall om att en bok inte lär räcka om man har problem med sin självkänsla, det lär nog krävas mer än så. Hoppas förövrigt du haft en skön helg!? Min har varit nästan oförskämt bra, så är mest nöjd och glad just nu. Försöker dock läsa ikapp lite nu då pluggandet kommit i andra hand under helgen. Undrar oxå vad du har för dig nästan helg, har lite funderingar på att komma till Stockolm och undrar om du isf har tid att umgås lite!? Har inte helt bestämt mig ännu, beror lite på om det finns någon/några som vill umgås med mig ;) Håller på att kolla läget... Ta hand om dig vännen! Kram

2008-02-24 @ 20:48:29
URL: http://missdalsland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback