Ingenting är omöjligt

Iaf inte när det kommer till mitt extrajobb. Det händer alltid så mycket konstiga saker.

Som att de ändrar inloggningen till handdatorerna och talar om det för mig - 4 månader senare.

Eller som att de ber mig att börja en halvtimma tidigare på mornarna och helt ärligt förvånat säger "Är du redan här?" när jag är där en halvtimma tidigare.

Eller som idag när min chef säger "Mår du bättre nu?" och jag tittar lite frågande på honom och han fortsätter "Ja, du var ju sjuk igår". Det är skönt att de talar om sånt för mig eftersom jag inte ens var schemalagd igår (och inte har jobbat en enda tisdag sedan oktober eftersom jag alltid har lektioner på tisdagsmornar) - vilket jag självfallet påpekade för honom. Samtidigt funderade jag på om jag borde vara orolig för att jag blir sjukanmäld av någon annan - en dag jag inte ens ska jobba. Senare visade det sig att vår kära uthyrningsfirma hade mailat jobbet och sagt att den som skulle komma var sjuk. Gillar starkt att "den som skulle komma" genast förvandlades till mig när det lika gärna kunde varit 3 andra. Ingenting är omöjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback