I backspegeln

Häromdagen funderade jag på vad jag gjort med mitt liv och att februari inte känns vidare mycket action. Ibland känns det som om jag inte gjort något sen jag tog studenten mer än gått i samma skola hela tiden. Så jag tog mig en titt i backspegeln och konstaterade att det faktiskt har hänt lite åtminstone:

21 februari
2001
- bodde hemma hos mor och far och läste sista året på gymnasiet
2002 - var ganska nybliven Uppsalabo och universitetsstudent
2003 - Uppsala
2004 - Uppsala
2005 - reste runt i Kina och skulle snart åka över till Vietnam
2006 - Uppsala - studieuppehåll och jobb på posten
2007 - hade varit i Genève i exakt en månad
2008 - sista terminen i Stockholm

Blir spännande och väldigt oklart vad jag ska fylla på efter 2009.

Kan också tillägga att anledningen att jag började fundera på det var att två gymnasietjejer från Kungsbacka var och intervjuade mig angående om skolan och mänskliga rättigheter etc. Och jag blev lite avundsjuk på dem eftersom de har alla de där valen kvar att ta, medan jag snarare numera tar konsekvensen av mina val.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hallå! Vad hände med din tid i Spanien? Räknas inte den kanske? När du nu ändå ska visa på hur mycket du har åstadkommit kan du ju inte utelämna saker.
Jag känner nog inte så många som i mitt tycke har hittat på mer än du Emma.

Jag tror jag ska skriva en lista jag med, men den kommer bara berätta för mig att det är dags att göra något nytt.

Kram

2008-02-21 @ 16:56:34
Postat av: Tina

Men du kanske inte var där den 21 februari... ville bara påpeka att du gjort mer än du kredat dig för i din spalt.

2008-02-21 @ 16:57:53
Postat av: Anonym

Tina>> Vad jag minns så var jag inte i Spanien 21 februari, utan hösten 2001 =)

Förresten har du ju hittat på massa skoj själv, så försök inte!

Kram på dig med!

2008-02-21 @ 16:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback