Dagens i-landsproblem

Jag verkar negativ i min blogg. Det är jag i verkligheten också tycker en del. Jag tycker snarare att jag är realist. Å förmodligen också lite drabbad av vinterdepp. Fast ibland tycker jag att jag är lite berättigad att vara lite bitter på verkligheten. Som ikväll när gröna linjen har en massa förseningar som gör att jag småspringer från t-banan till gymmet - bara för att få reda på att biljetterna till mitt älskade boxpass är slut. Och eftersom att gymma vid 18.30-tiden är ngt för dem som verkligen inte kan gå ngn annan tid (dvs den stora massan) anser jag inte att det är något jag vill utsätta mig för - så det var bara att åka hem igen. Men jo, jag tog mig motvilligt en joggingrunda. Övervägde sedan att ignorera min tvättid pga trötthet, men väljer ändå att tvätta. Bara för att inse att centrifugen inte fungerar och har därför hela rummet fullt i plaskvåt tvätt. Jo, jag är nog lite bitter ändå.

Dessutom är jag avundsjuk eftersom den enda personen som verkligen orkar med mig för tillfället har underligt nog (...) åkt till London på rekreation (läs: partaj) i fyra dagar. Själv sitter jag hemma för trött för att skölja ur hårinpackning som borde varit ur för över en timma sedan. Sa jag att jag var trött?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback