julstämning önskas

Det är helt grått ute och 10 dagar kvar till självaste jul.
Eller 11 dagar för mig som ska till Irland där de firar på "fel" dag.
Jag lyssnar på julmusik nästan varje dag.
Jag äter pepparkakor till max
Jag dricker julmust så fort jag får tillfälle
Och klämmer i mig en massa clementiner.
Jag har haft glöggmys med kompis
och t.om ätit skumtomtar.
Jag eldar på mina adentsljus
Jag lämnar stjärnan tänd i fönstret om jag går ut en sväng.
För det är så mysigt när det lyser när man kommer hem.
Jag har handlat julklappar
och tänker frångå att packa in alla natten innan jul.
Jag har jobbat i butik under julstressen.
Ändå har jag inte någon julstämning.
Förstår inte vad jag mer kan göra.

Kommentarer
Postat av: Malin

Förstår dig helt och hållet vännen! Har heller ingen julkänsla men försöker så gott jag kan, precis varit på julmarknad, ska till att baka pepparkakor nu och sen skriva julkort samtidigt som jag lyssnar på julmusik. Hoppas det hjälper!! Har inte handlat en enda julklapp men känner ingen som helst stress, för känns inte som jul. Men förhoppningsvis kommer den magiska känslan, om inte förr, så när jag kommer hem till vårt julehus i Järbo. Ta hand om dig vännen, jag håller tummarna att julkänslan kommer till oss båda snart! Kram

2008-12-14 @ 15:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback