Den mest bizarra hemresan någonsin


Inte nog med att jag på väg till flyget inser att jag glömt både pass och hemnycklar hos M och måste åka tillbaka, få M att springa och hämta ut kontanter eftersom taxi inte tar kort, få M att checka in mig online och sitta med hjärtat i halsgropen ända tills efter pass-och-säkerhetskontrollen då mitt flyg självfallet visar sig vara en timma sen till slut... Jorå, affärsnissarna som sitter bredvid mig på vägen racear i gin och tonics och mina i starten tappra försök att sova bort dem slutade i sjuka bajshistorier, tävlingar om flygvärdinnefrågor, BritishAirways-nalle-köp till en av herrarnas kommande barn och andra sjuka grejer. Eftersom jag landade mitt i natten delade vi slutligen en taxi hem. Eller ja, de delade och körde vägen om mig. Sjukare människor får man nog leta efter. Här är det inte bara Mallis-taxisen som kör utan även B/A-nallen. Sjukt slut på en underbar tid hos min älskling.

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag tänkte på dig när du var borta och hoppades att du skulle ha det bra, särskilt eftersom jag övergav dig så hastigt och lustigt. Helt ärligt var jag alldeles bombsäker på att du skulle ha det underbart (jag hade rätt) och förhoppningsvis kan vi hitta på något lika kul (nästan) en annan gång :)

2008-08-12 @ 16:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback