Panik

Mitt inre befinner sig i panik efter dagens skola. Inte pga att jag ligger så sjukt långt efter på statsen att jag slutat bry mig att försöka komma ikapp och istället börjat dagdrömma alltmer när jag försöker läsa Pierson. Nej, min panik handlar snarare om någon slags framtidsångest - i kombination med min omotivation till statsen.

En av våra föreläsare på MR-kurserna talade idag om att hon hade varit arbetslös nu ett tag. Då har hon ändå jur.kand, + europas största master i MR i akademiska bagagen + jobb som jurist både på företag och inom organisation + aktivit engagemang i Amnesty som arbetslivserfarenheter. Hon fick inga jobb. Var ska jag då söka?! Nu hade hon iofs fått jobb för tre dagar sedan men det är svårt att låta bli att känna sig lite nedtryckt i skorna.

DN hade också en fin artikel om vilka som får jobb inom ett år från examen. Andelen samhällsvetare låg knappast i topp. Vet att jag ska tänka positivt och att jag kan och allt sånt blaj men det är inte så lätt. Iaf inte idag och ikväll. Imorgon är en annan dag...

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det var ju väldigt synd, men Köpenhamn låter ju inte heller helt fel, måste få lite uppdatering från dig snart om vad som händer, även om jag har mina aningar... ;) Angående paniken så har nog alla det, själv har jag tröttnat på att oroa mig om det, bara att vänta och se vad som händer, i värsta/bästa fall får jag väl inget jobb och får dra utomlands istället. =)Ta hand om dig nu vännen och ha en underbar helg i Köpenhamn!! Massa kramar

Postat av: Sara Z

Jag säger oxå synd att du skulle till CPH denna helg, nu när jag ska ära den kungliga huvudstaden med en tjänsteresa tors-lör. Hade hoppats på en dejt på lördag men vi får ta den här nere i Öresundsregionen istället någon annan gång. Du får gärna höra av dig när nästa CPH resa är inbokad och om du har tid för en dejt med en fd dalslänning då!
Många kramar!

2007-10-25 @ 09:33:17
Postat av: Tina

Hm, jag skulle vilja veta vad artikeln sa om jurister... även om jag inte är antagen till utbildningen än och artikeln kanske inte säger ett skit om vad det finns för jobb om ca 5 år...
Jag hoppas vi ses på söndag! Du måste maila om vilken tid du far med flyget! Har mycket som ska klaffa just den dagen. Hela lördagen går åt till prov, prov, prov och glassbomb på kvällen. Ja nåt får man väl ha för att man är duktig...?

2007-10-25 @ 11:41:42
Postat av: Åsa

Emma det löser sig! det gör det ju jämt, det blir kanske inte alltid som man tänkt sig, men ibland blir det bättre och nästan alltid blir det bra. Tvivlar inte en sekund på att du har en ljus framtid. Hade jag varit arbetsgivare hade jag anställt dig direkt. Du kan allt och har alltid rätt (förutom det där med washington då ;-)). men det klart man måste nog oroa sig lite ibland, bara du vet i bakhuvudet att det löser sig. Kram Kram

2007-10-27 @ 03:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback