Opolitisk?

Insåg häromdagen att alla mina politiska åsikter jag startade bloggen med, helt kommit av sig. Beror knappast på att jag tycker mindre i dagsläget, har väl mest bara ledsnat på allt tjafs som varit i den politiska sfären det senaste; statssekreterare och ministrar som åker dit på allt och inget, fina ageranden som verkligen inger förtroende för de  folkvalda politikerna och deras medarbetare... Diskussionen i insändare och ledare fortgår dock huruvida drevet inte fokuserar på det viktiga utan bara letar skit. Är det inte snarare så att om det inte funnits någon skit hade våra kära journalister kunnat fokusera på den (stundtals tragiska!) politik som förs istället för personrevisioner..?

Så ska lilla jag sitta här och oroa mig för att om jag någon gång i mitt (förhoppningsvis långa) liv skulle hamna på en position i arbetslivet där någon journalist skulle få för sig att syna mig med lupp och därefter ge mig skit för en blogg jag skrev 30 år tidigare? Skulle inte tro det. Varken att de skulle hitta något av värde här eller att jag skulle få en sådan viktig (?) position =) Så... välkommen kära drev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback