Genève i bakhuvudet

De senaste dagarna har min Genèvevistelse alltmer gjort sig påmind. Igår hade jag en riktig nostalgitripp vid föreläsningen om MR-systemets utveckling. Det var ju precis det jag jobbade med under min tid i Genève och jag hade många synpunkter och kuriosa att berätta för övriga klassen. Kände mig nästan lite besser-wissrig (bra ord!). I övrigt sitter jag nu och tittar och lyssnar på Sveriges statements i MR-rådet (för min uppsats) och längtar tillbaka mer än någonsin. Kanske behövde jag tid för att smälta allt eller så har jag bara blivit så mkt klokare den senaste tiden för plötsligt har allt fått ett helt annat sammanhang och jag förstår varför Sverige pratar när de gör och inte gör osv. Pressen på att uppsatsen faktiskt ska bli bra bara ökar eftersom min lärare på THS också uttryckte stort intresse för den. Jag får se det som en morot helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback