Vasaloppet på avstånd

Det är något speciellt med Vasaloppet. Mest är det nog förknippat med en skön och lat söndag som man kan spendera framför TV:n utan att känna sig sådär lat.  Men framförallt är den förknippad med pappa som har åkt den ett antal gånger när jag var barn (var nog iofs mest Öppet spår, men det har man ju inte koll på när man är liten). Vasaloppet är heligt för min far som i vanliga fall nästan aldrig tittar på TV. Men när det är dags för Vasaloppet går han upp tidigt, kokar kaffe på en termos, tar med sig frukosten upp till hallen och parkerar sig framför TV:n hela dagen. Det är något mysigt och hemmatrevligt med det där. Kanske därför Vasaloppet är viktigt för mig; det ger mig någonslags skön hemmakänsla. Så därför följer jag loppet på vasaloppet.se och svt.se så gott det går idag. Anders Johansson från Högsäter är med å åker med de tuffa grabbarna och ligger mellan 97-215 vid passeringarna. Heja Anders!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback