Trött, så trött, men glad, så glad

Tror de orden sammanfattar mig rätt bra just nu. Trött för att det varit tre veckor fyllda med jobb och händelser för hjärnan att registrera och glad för att jag klarat av allt jag skulle göra. Plus att det faktiskt känns som om jag gjort någon nytta, som att jag faktiskt varit en tillgång och inte bara en som ser och lär. Mycket är se och lära men alltmer blir se, lära och göra vilket är fantastiskt kul.

Spenderade kvällen (det var iofs nästan natt innan jag kom hem) med att göra hemmagjord pizza å prata strunt med mina danska kompisar Helle och Lars Bo. Å så Johan såklart. Fast vi är ju så inkörda i vårt lilla komboliv att det är självklart att han ska vara med. Imorgon ska jag sova - utan att ställa någon klocka och utan att vakna mitt i natten och fundera på om jag har glömt att göra något inför morgondagens jobb. För jag vet att allt är klart. Så skönt. Nu kan jag fokusera på födelsedagspresentsletande till Magnus imorgon, mitt första språkliga tandemmöte och faktiskt hinna gå och handla mat (Sånt hinner man inte annars när man jobbar som man gör. Mataffärerna stänger 19.00 på vardagar och 17.00 på lördagar - söndagar stängt. Har blivit liiite bortskämd hemma i Sverige). 

Hade jag fått betalt hade jag stannat så länge jag bara fick. Nu måste jag åka hem för att jag inte har råd att stanna kvar längre än till mitten av juni. Ibland är det en bisarr värld vi lever i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback