Sköna söndag

Idag är en såndär skön dag som alla söndagar är här i stan. Det finns egentligen inte så mkt mer att göra än att fixa och dona så jag är inne i tvättagen just nu och planerar att göra hemmagjord pizza under eftermiddagen. Städa gjorde jag igår så det behöver jag inte göra idag.

Var på partaj igår och blev lite småsent. Festen var iaf himla trevlig med en massa människor från världens olika hörn. Stackars Anna och Helle som hade festen var dock helt slutkörda efter att ha åkt skidor en hel dag. Det tar rätt hårt på krafterna. Vi bokade dock in en skidresa nästa helg danskarna och svenskarna, så på söndag om en vecka bär det av till alperna under dagen för lite skidor. Ska bli trevligt å åka iväg ett gäng. Vi konstaterade också att söndag måste vara bästa dagen att åka på då man oftast inte hinner göra några ärenden och sånt under veckodagarna vilket betyder att lördagen behövs ägnas åt såna aktiviteter. Annars kanske man inte har mat på söndagen ens. Enda problemet är att alla övriga Genèveinvånare också måste göra veckans ärenden då så det är väldigt mycket folk på stan.

I dagens blogg från herr Bildt står det lite om Genève. Trevligt.

Håller på att ladda batterierna inför veckan. Alla på representationen sa åt mig att passa på att sova ordentligt under helgen för att det kommer bli lite av den varan under veckan. Jag har gjort precis tvärtom. Igår morse gick jag upp 8.15 för att gå och simma och idag gick jag iofs inte upp tidigt, men gick å andra sidan och la mig väldigt sent. Därför tänker jag nu krypa ned i sängen, kolla lite på Grey´s och bara slappa innan bakningen tar vid. Sköna söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback