Någon med filmkoll?

Nu har jag gått och funderat flera dagar utan att komma på det, så kanske ngn flitig läsare har koll: Vad är det för film som handlar om en tjej som egentligen skulle ha dött i början av filmen men vaknar upp och har chans att överleva om hon säger okej till att bli hemlig agent. Hon blir inspärrad i ett rum och det enda hon önskar är skiva med Nina Simone. Jag har för mig att hon är en känd skådis som är smal och har kort hår. Någon som känner igen denna totaldiffusa förklaring? Jag hittade nämligen att Johan hade Nina Simone när jag satt och förde över musik från hans dator härom dagen. Därav mina funderingar. Plus att jag minns att jag gillade filmen.

Kommentarer
Postat av: Johan

Det var inte "Point of No Return", även kallad "The Assassin", med Bridget Fonda? "Kodnamn Nina" på svenska. Har väl gått en handfull gånger på svensk tv. Gjordes väl även en halvkass tv-serie på samma tema. Nikita tror jag den hette. Gick på 6:an när den kanalen fanns förra gången. På 90-talet. Ni vet när kanal 6 sände barnprogram mellan 06:00 och 18:00 för att sedan övergå i action-6:an fram tills midnatt, då Playboy-tv tog över fram tills 06:00. Stackars småbarnsföräldrar...

2007-03-08 @ 23:13:56
Postat av: Emma

Johan>> Tack! F-n vad du är bra! Kodnamn Nina stämmer! Nu slipper jag fundera på detta ngt mer. Riktigt bra gjort att ta det på min kassa förklaring!

2007-03-09 @ 07:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback