Internationell middag och antastad uppe på FN

Ikväll ska jag på middag/fest. Fast det blir bara middag för min del eftersom jag är rätt trött efter veckans jobb plus att jag ska upp halv sju imorgon igen. Det är de spanska tjejerna som har lite bjudning hos sig. Alla som kommer tar med sig något typiskt för sitt land. Blir spännande att se hur många som kommer - och hur många som faktiskt tagit med sig något. Vi har iaf med knäckebröd, sill å så öl som blev över efter WTO-gänget på jobbets Rhapsody in beer.

Igår blev jag halvt antastad uppe på FN av en skum kille från Algeriet som fullkomligt sprang efter mig i trappan och säger "Finally we meet". Fattade ingenting men det visade sig att vi varit på samma möten vid flertalet gånger och han var väldigt angelägen om att prata med mig. Hade en skum konversation där han svarade "thank you" efter var och varannat ord jag sa. Tror inte att han fattade så mkt. Han följde mig till spårvagnen och med i vagnen hela vägen tills jag skulle av. Som tur var gick han inte av på mitt stopp. Vet inte riktigt vad han ville helt ärligt. Skumt var det iaf. Johan konstaterade att sånt hände hans gamla tjej som är från Norge flera gånger under hennes tid här. Skandinaviska tjejer är tydligen poppis här. Killen impade dock sådär när han sa att Sveriges huvudstad heter Oslo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback