Fredag kväll

Det är fredag kväll, klockan är halv elva och jag är helt slut. Det har varit mycket förberedelser inför de tre kommande veckorna på jobbet så folk har jobbade hårt de senaste dagarna för att få koll på allt som behövs. En ny kollega har vi fått också. Stackarn kommer precis när den mest hektiska perioden startar - men det kanske är bra med en rivstart. Jag har en massa uppgifter att pyssla med och det är verkligen roligt att få lite eget ansvar också, även om det handlar om mycket administrativa saker som att se till att alla har alla dokument etc. Denna vecka har jag printat och kopierat och strukturerat hur mycket papper som helst. Helt sjukt vad mkt papper som går åt. Sen har jag sprungit på en del möten uppe på FN, möten på representationen och inemellan grejat med annat såsom skriva utkast till hemsidetexten om Rådsmötet. Min handledare ändrade iofs det mesta jag skrivit, men sa ändå till alla att det var jag som gjort texten, så han kanske tyckte lite synd om mig :) Iaf finns vår hemsida på www.swedenabroad.com/geneva för er som är intresserade.

På måndag kommer Carl Bildt och håller tal under rådet och det är en massa organisarande på representationen för att allt ska klaffa. Det är självklart ont om tid och körschemat måste hållas. Talet är 10 minuter långt och kommer kunna ses via vår hemsida efter 12.30 på måndag.

I övrigt har jag tagit det sjukt lugnt ikväll. Lagade lite mat och sen gick jag och la mig i badet. Johan är i Bern på jobbintervju så jag har hela lägenheten för mig själv. Passade på att jäsa i badet genom att kolla på Grey´s Anatomy på datorn och dricka lite martini. Kände att jag förtjänade det. Eller så lurar man bara sig själv. Har iaf haft lite lyx ikväll och inte bara badat och druckit martini utan även gjort hårinpackning och annat såntdär man inte orkar göra så ofta. Så nu ska jag gå och sova som en liten prinsessa i min sköna säng (Johan köpte en extra madrass till mig när vi var på Ikea förra veckan).

Bäst att ladda batterierna inför morgondagen då det är praktikantfest hos två av de danska tjejerna. De har lyckats dra ihop 25 praktikanter till deras lägenhet så jag gissar på att det kan bli en rolig tillställning. Kvällen börjar med lite förfest här hos mig då mina svenska praktikantkollegor och en av de danska kollegorna som heter Lars Bo (det är lustigt det där med mellannamn; svenskar har ju inte det som sin grej direkt men jag kanske ska börja med det å säga att jag heter Emma Johanna. Låter ju inte så tokigt. Bara lite...) kommer hit en sväng. Jag och Lars sitter och gäspar tillsammans på en del av mötena. Både han och jag får gå ganska mycket själv på våra möten, så det är rätt trevligt att ha ngn att viska med lite om det blir lite segt. För vissa möten är sega. Det är inte alla som det händer grejer i. Dessutom har han svensk flickvän så han pratar grymt bra svenska. Annars skulle jag kanske inte fatta så mkt... :) Men det är som sagt en dag imorgon också. Så natti natti där ute.


Kommentarer
Postat av: elinore

Nu har jag uppdaterad mig om din vistelse. Låter som att du har det gött. Det är bra! Hoppas du får det skoj på praktikantfesten imorgon.

Läste nu också om Sofia och Olov. Jag hade det nästan på känn. =)

Och visst är det skoj att herr Hall kommer till stan!

2007-03-10 @ 00:10:22
Postat av: SysterYster

Så du har komponerat ihop texten på sidan.. Way to go siz!
Hoppas att ni får det kul imorgon. Nu ska jag knoppa.. (extremt fult uttryck btw)

Kram

2007-03-10 @ 00:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback